Weer een week voorbij.. - Reisverslag uit Wister, Verenigde Staten van Tessa Heusden - WaarBenJij.nu Weer een week voorbij.. - Reisverslag uit Wister, Verenigde Staten van Tessa Heusden - WaarBenJij.nu

Weer een week voorbij..

Door: Tessa van Heusden

Blijf op de hoogte en volg Tessa

22 September 2013 | Verenigde Staten, Wister

Hallo iedereen,

Ik zal verder vertellen vanaf afgelopen zondag. ’s Ochtends opgestaan rond 9 en wezen skypen met oma en papa&mama. Rond half 11 gingen we weer naar de kerk. De priester probeerde mijn naam uit te spreken en vroeg of hij het goed deed. Daarop antwoorde ik maar dat hij in de buurt kwam. En zoals we elke zondag doen nadat we naar de kerk zijn geweest, eten bij opa&oma (ouders van hostmom). Aan het einde van de middag nog samen met hostsister & haar vriendje naar het softbalveld geweest om een balletje te slaan. Toen we terug waren toch nog maar een broodje gegeten aangezien ik weer honger kreeg. En zoals altijd op zondag niet te laat naar bed omdat weer vroeg op moeten voor school.

Op maandag gingen we met Athletics naar het softbalveld om een beetje te oefenen. Einde van de middag hadden we namelijk een softbalwedstrijd. Na 2 weken school te volgen zijn alle andere lessen al saai en/of normaal geworden. Na school moesten we ons snel omkleden en vervolgens de gele schoolbus in. We moesten naar Penola. Ik mocht de hele wedstrijd spelen want er was een meisje niet. Ik stond in het achterveld dus hoefde niet veel te doen. Slaan ging niet zo heel goed, 1 keer had ik 3 keer gemist dus was uit, 1 keer niet hard genoeg geslagen en de derde keer sloeg ik hem naar het achterveld maar werd hij helaas gevangen. De wedstrijd hadden we wel gewonnen met 4-1. Toen we thuis waren hebben we nog wat gegeten en verder op de bank gehangen en tv gekeken.

Dinsdag was school zoals altijd aangezien we bijna altijd hetzelfde doen. Na school bracht de basketball/softball coach ons naar huis (aangezien dat de man van hostmom haar zus is). Hostsister had softbalwedstrijden in de avond dus daar zijn we wezen kijken. Weet eigenlijk niet of ze gewonnen of verloren had hahaha.

Woensdag was school nog saaier, aangezien we bij 2 lessen op de ipads mochten spelen omdat er iets was met de leraar. Bij 1/2 lessen doen we al niet veel (elke dag) en als daar dan nog 2 lessen bij komen is dat nog vervelender. In die lessen ben ik dus ook bijna in slaap gevallen want het was zo vermoeiend ….

Donderdag kon ik weer moeilijk mijn bed uitkomen. Gelukkig komt hostmom altijd nog even langs om te kijken of ik wakker ben. Bij athletics was het weer tijd om buiten een rondje te rennen en daarna gewichten te heffen. Met de twee geschiedenis lessen gingen we weer in andere klas zitten waar de ipads waren. In de andere lessen waren we wel echt aan het werk. We mochten iets eerder weg van school want we hadden een softbalwedstrijd tegen Clayton. Iedereen lag zowat te slapen in de schoolbus, en ik stond op het punt om in slaap te vallen net voordat we bij de school waren. Ook nu mocht ik weer de hele wedstrijd spelen. Ik stond weer in het achterveld, maar ik had niks te doen want ze sloegen niet zo ver…. Het slaan ging wel, 2 keer sloeg ik de bal goed weg maar was ik niet snel genoeg op 1e honk. En 1 keer werd ik geraakt op me knie dus had ik vrije doorloop. Ik eindigde op tweede honk omdat er iemand uit was gegaan. Deze wedstrijd hadden we iets van 6-0 gewonnen. Na de wedstrijd bij een supermarkt gestopt om eten te halen. Thuis nog even huiswerk gemaakt en dus laat naar bed gegaan.

Vrijdag was het dus ook moeilijk om op te staan, gelukkig deed hostmom m’n licht niet aan toen ze kwam kijken of ik wakker was. We hadden geen athletics, want we moesten ergens heen omdat we handboeken van school kregen. Dus weet nu alle regeltjes hahaha. En ze hadden nog een paar mededelingen. Bij de meeste lessen deden we niet heel veel omdat het vrijdag was. Voor de twee geschiedenis uren was hostmom de vervangster van deze leraar. Tijdens laatste uur nog naar mijn algebra leraar voor extra uitleg omdat we maandag een toets hebben. Toen we thuis waren, werd ook mijn iphone gebracht. Dus was een beetje aan het uitvogelen hoe alles werkte. Zoals elke avond lekker gegeten en om half 10 al naar bed omdat ik kapot was.

Zaterdag kon ik lekker uitslapen, en heb ik geskyped met Josee, Melle & Lara. Einde van de ochtend hebben we oma (hostmom’s moeder) opgehaald en zijn we (hostmom,hostsistsers, oma & ik) naar American Football wedstrijd van hun neefje wezen kijken. Dit was wel leuk om te zien maar ik snap er niks van hahaha. Na de wedstrijd gingen we door naar Fort Smith om te winkelen. We moesten kijken voor basketbalschoenen aangezien dat bijna gaat beginnen. Hostsister hadden schoenen gevonden, ik ook. Maar zoals het altijd gaat als ik leuke schoenen vind, niet in mijn maat… Ook zijn we naar de Wal-Mart gegaan, daar heb ik een simkaart gekocht voor mijn iphone. Nu heb ik dus ook een Amerikaans nummer J. Toen we thuis waren gelijk mijn telefoon geactiveerd. Opa&oma (ouders hostmom) kwamen hotdogs & marshmallows eten. Was heel gezellig en het werd dan ook een latertje met naar bed gaan.

Zondag weer rond 9 uur opgestaan omdat we rond half 11 naar de kerk gingen. We waren rond 12 uur weer thuis en daarna zijn we weer naar opa&oma(hostmom’s ouders) gegaan om te eten. Een zus van hostmom was er ook met haar dochter. We zijn ook nog een rondje wezen rijden in de kubota (als ik het goed onthouden heb…) Toen we weer thuis waren, ook nog een beetje algebra geleerd aangezien de toets morgen is.

Ik vergeet steeds om foto’s te maken van de omgeving, school etc. Dus dat ga ik de aankomende weken even doen. En zal proberen iedere week of twee weken iets erop te zetten.

Tessa

  • 25 September 2013 - 22:17

    Daphne:

    Heey Tessa,

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ben benieuwd naar de foto's enen geen schoenen in je maat? Heb je zulke kleine voeten of juist groter?

    Ben benieuwd naar je volgende verslag

  • 26 September 2013 - 17:26

    Oma:

    Hoi Tessa, je eet er weer goed van!! Hotdogs, marsmallow en naturlijk die hamburgers!!! Eet je ook nog wel fruit of weet je niet meer wat dat is????????
    Omdat jouw lessen saai zijn, kreeg ik al slaap bij het lezen. Maar wel doorgaan met je verslagen!!!!
    Liefs oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 12619

Voorgaande reizen:

28 Januari 2017 - 26 Juli 2017

Stage

28 Augustus 2013 - 26 Mei 2014

High school

Landen bezocht: