Eerste twee weken of school overleefd.... - Reisverslag uit Wister, Verenigde Staten van Tessa Heusden - WaarBenJij.nu Eerste twee weken of school overleefd.... - Reisverslag uit Wister, Verenigde Staten van Tessa Heusden - WaarBenJij.nu

Eerste twee weken of school overleefd....

Door: Tessa van Heusden

Blijf op de hoogte en volg Tessa

14 September 2013 | Verenigde Staten, Wister

Hallo allemaal,

Ik zal verder gaan vertellen vanaf maandag (2sept); Labor Day.
Niet dat we heel veel gedaan hebben... Lekker uitgeslapen en in de middag naar de ouders van hostmom. Daar was bijna de hele familie en hebben we gegeten. De vriezer van een zus van hostmom was uitgevallen, dus het eerste weekend dat ik er was, moesten we gelijk veel eten hahaha. In de avond had ik ook nog even samen met hostmom naar het rooster gekeken om mijn vakken te kiezen.

Dinsdagochtend (3sept) was het dan zo ver, half 7 ging de wekker omdat we om kwart over 7/half 8 weggingen. Het is maar 10-15 minuten rijden naar school, dus zo ver is het niet. Ging eerst samen met hostmom naar de school counselor voor mijn vakken. Uiteindelijk is dit eruit gekomen:
1- Athletics,
breakfast,
2- Yearbook/newspaper,
3- Algebra 2,
4- English,
lunch,
5- US History,
6- FACS,
7- World History.

Toen ik alles had gekozen, liet de school counselor nog even zien waar de klassen waren. Ik kreeg gelukkig een papiertje mee waar al mijn vakken opstonden zodat ik het niet kon vergeten. Alle vakken waren leuk, iedereen was heel behulpzaam met de weg wijzen en de leraren kon ik goed volgen. Kreeg ook veel vragen, de gekste was: of wij (in Nederland) pinguïn eten.. Dit kreeg ik de dagen erna nog steeds te horen. Na school ging ik samen met ''oma'' (hostmom's moeder) naar de softbalwedstrijd van mijn jongste hostsister. Het was heel leuk om haar te zien spelen. Ze groeien hier op met softbal en basketbal dus het is leuk om te zien dat ze al zo jong er zo mee bezig zijn.

De dagen erna op school waren alweer normaal. Kreeg nog wel aantal vragen maar niet zo gek als de pinguin vraag. Ging ook een keer met het softbalteam mee in de gele schoolbus naar hun wedstrijd. Deze wedstrijd ging ik alleen kijken, maar ze wilden dat ik de volgende wedstrijd mee zou doen. In de gele schoolbus zitten is niet zo comfortabel. Ik weet niet of het aan de stoelen ligt of aan de weg waar we over reden...
Heb ook achterop een quad gezeten, dat is best leuk. Op zaterdag (7sept) hebben we niet veel gedaan, vooral in en om huis geweest. Zondag (8sept) ging ik weer mee naar de kerk. Na de kerk zijn we weer wezen eten bij hostmom haar ouders.

En toen was er weer een nieuwe schoolweek. Op maandag (9sept) heb ik meegedaan bij athletics. We moesten gewichten heffen en ze waren verbaasd dat ik dat kon. Ik heb dan ook een nieuwe bijnaam gekregen: MUSCLES! De andere lessen zijn normaal geworden, begin steeds meer te wennen. Na school ging ik meedoen met de softbaltraining omdat ik de volgende dag mee zou doen met de wedstrijd. Ze waren verbaasd dat ik kon gooien, vangen en slaan. Dus ze vonden het een goed idee dat ik zou meedoen met de wedstrijd.

Dinsdag (10sept) was het dan zo ver. De dag van mijn eerste softbalwedstrijd. Maar eerst natuurlijk gewoon school. Bij athletics gingen we een balletje gooien omdat we de wedstrijd hadden. De andere vakken waren zoals alle andere dagen. Bij World History gaat het vooral over Europa, dus de leraar vroeg aan mij of ik dingen wil vertellen in de les omdat de andere kinderen wat van mij kunnen leren als ik iets vertel...
Na school was het zo ver, de wedstrijd. Ze zeiden dat de tegenstanders niet zo goed waren maar toch was ik wel een beetje nerveus. Ik mocht na een paar innings slaan. Na 2 keer sloeg ik de bal goed weg en belandde ik op tweede honk. Door mijn slag scoorde een ander meisje. Doordat ze een bepaald iets speelde moesten we na mijn slag wisselen dus ik kon helaas niet scoren. Ik mocht toen ook het veld in, stond links in het achterveld. Ik had niet veel te doen en na niet zo lang moesten we weer wisselen. Ik mocht ook deze keer weer slaan. Nu werd ik geraakt op mijn voet en mocht ik doorlopen naar eerste honk. De bal belande een paar keer achter de catcher, dus ik rende naar de volgende honken. Toen ik op derde honk was, zei de coach dat als de bal weer achter de catcher was ik moest rennen. Ik wachtte een tijdje voordat ik ging. Maar toen ik uiteindelijk ging was iedereen heel blij voor me. We hebben uiteindelijk 23-0 gewonnen dus ze hadden toch wel gelijk dat ze niet zo goed waren.

Woensdag(11sept) was het een normale schooldag. Soms is het nog wel moeilijk om op te staan maar gelukkig komt hostmom nog even langs voor de zekerheid. Alleen de aankomende 3 dagen niet, ze had een soort van cursus.Ook al was het een normale schooldag, bij geschiedenis gingen we documentaire kijken over de aanslagen op World Trade Center. Was wel interessant. Na school ging ik quad rijden met oudste hostsister en twee meisjes van school. We gingen door de bossen en gewoon op de weg. Het was leuk, ik denk dat ik ook een quad wil... Omdat hostdad pas in avond terug kwam van werk, gingen we bij ''oma'' eten.

Donderdag(12sept) was een normale schooldag, bij geschiedenis gingen we de documentaire afkijken van aanslagen op World Trade Centre. Na school had mijn jongste hostsister een softbalwedstrijd dus daar ging ik naar kijken. Op de terug weg de brandweer gezien en nadat we even bij de winkel waren gestopt, zij we langs het huis waar brand was gereden.

Gister(13sept) gingen we bij athletics een potje basketbal spelen, alleen moet ik nog wel een beetje oefenen!! Met mijn tweede les gingen we naar het softbalveld om te kijken naar kleindochter van lerares & mijn jongste hostsister. Bij Engels hadden we een toets (soort van), de dag ervoor hadden we alle antwoorden besproken dus ik was al binnen 5 minuten klaar.. Bij geschiedenis kreeg ik de antwoorden van de leraar dus ook daar deden we niet veel. Zoals het ook in Nederland is, de vrijdagen zijn het saaist! Na school hadden we weer een softbalwedstrijd, dit keer tegen een betere tegenstander. Ook hier mocht ik een keer slaan, helaas sloeg ik de bal niet hard genoeg weg dus ik kwam niet op tijd aan op eerste honk. Ook mocht ik het veld in, nu rechts in het achterveld. In vergelijking met de vorige wedstrijd, had ik nu wel wat te doen. Helaas hadden we 7-8 verloren, ook al speelden we iets beter dan de tegenstander. We hebben volgende week maandag & donderdag weer een wedstrijd. Iedereen was blij dat hostmom vandaag weer terug was gekomen, ook ik. Hostdad had pizza gehaald voor avondeten, en die was lekker!!! Ik wil die pizza wel vaker eten!

Vandaag had ik een bijeenkomst met mijn area representive & andere exchange students. Het was in een national park met een heel mooi uitzicht. We hadden een beetje gepraat met andere exchange students en hun hostparents. Zag ook weer het meisje waarmee ik samen op het vliegtuig zat naar de eindbestemming, toen waren we vergeten gegevens uit te wisselen dus dat hebben we nu gedaan. Ook gingen we nog verder het national park in om naar een bepaalde steen te kijken waar de Vikingen iets in hadden geschreven. In het winkeltje had iedereen nog even het gastboek getekend en kregen we allemaal een kaart als ''aandenken''. Het gesprek met area representive stelde niet heel veel voor. Ging vooral over wat niet mag, de cijfers die je moest halen en dat je voor sommige dingen een speciaal formulier nodig hebt zoals autorijden, trips etc.
Hierna zijn we boodschappen gaan doen. Eerst softbalschoenen gekocht voor oudste hostsister en daarna naar de Walmart. Dat is echt grooooot. Als ik alleen was zou ik verdwalen denk ik.

Mijn volgende blog zal volgende week of de week erna komen.

Tessa

  • 22 September 2013 - 08:18

    Josee:

    Hey lief nichtje van me!! Fijn om je gisteren gezien en gesproken te hebben!!
    Geniet van alle mooie dingen die nog komen gaan!!
    liefs uit borculo

  • 22 September 2013 - 10:29

    Ingrid:

    Hoi Tessa, wat leuk om je verhaal te lezen en wat maak je al veel mee. Ik ben blij dat je het naar je zin hebt en dat je in een leuk gezin zit.Wat raar dat jij geen pinquin eet zeg haha wat een vraag.Leuk dat je de wedstrijden mee mag doen en dat het goed gaat. Moet je elke zondag mee naar de kerk? Nou Tessa je zal nog wel veel meer gaan beleven dus ik kijk weer uit naar je volgende verslag. Groetjes Ingrid Birkhoff

  • 22 September 2013 - 10:39

    Oma:

    Tessa, heel leuk je bevindingen weergegeven. Ontdekte zelfs humor er in!! Fijn dat het zo goed bevalt. Maar die pinquïns!!!!!!!!
    Liefs oma

  • 22 September 2013 - 11:05

    Job:

    Hoi Tessa,

    gelukkig dta jij toch een sportieve familie hebt, softball is fantastich en de kunst heb je afgekeken tijdens de honkbalweken in Haarlem ( niet de wijk in New York )
    Het korfballen helpt jou nu met Basketbal en kom jij dus niet ongetraind op het veld.
    Heel veel succes, geluk en plezier op de highschool en met de hodtfamilie.
    Groetjes Opa Job.

  • 23 September 2013 - 11:17

    Robyn Kuiper:

    Hoi tessa. Wat een avontuur heb je en ga je nog meemaken.
    Vind het leuk dat jij je daar vermaakt en voel jij je er al op je gemak?

    Mocht je eventueel nog naar maimi of Chicago gaan, heb daar kennissen wonen die je eventueel onderdak kunnen aanbieden.

    Ik blijf je verslagen volgen en zet hem op!

    Robyn

  • 24 September 2013 - 21:49

    Tante Marlies:

    hey sportive lady,
    Wat een lui lekker leven heb je daar. beetje eten, beetje sporten, beetje kerken. Tijd voor een bijbaantje :-)

    geniet
    mxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 12618

Voorgaande reizen:

28 Januari 2017 - 26 Juli 2017

Stage

28 Augustus 2013 - 26 Mei 2014

High school

Landen bezocht: