Week gaat snel voorbij... - Reisverslag uit Wister, Verenigde Staten van Tessa Heusden - WaarBenJij.nu Week gaat snel voorbij... - Reisverslag uit Wister, Verenigde Staten van Tessa Heusden - WaarBenJij.nu

Week gaat snel voorbij...

Door: Tessa van Heusden

Blijf op de hoogte en volg Tessa

30 September 2013 | Verenigde Staten, Wister

Hallo iedereen,

Nu ik aan alles gewend ben (nouja, bijna alles wat de familie doet) gaat de week sneller voorbij. Afgelopen maandag was het weer vroeg opstaan voor school. Bij athletics deden we niet zoveel omdat de helft er niet was. Ook bij yearbook deden we niet zoveel, gewoon een beetje hangen in de bieb. Derde uur was Algebra, daar hadden we een toets over het hoofdstuk. De overige lessen hebben we alleen de eerste 20 minuten gewerkt, en daarna was het spelletjes spelen op je telefoon. Niet dat ik dat zo erg vond.. Na school was het weer thuis op de bank hangen. Hostmom had ook nog even naar t-mobile gebeld, nu is mijn simkaart geactiveerd en heb ik een Amerikaans nummer.

Dinsdag was het weer wat moeilijker om op te staan. Bij athletics deden we een basketbaltraining, dat was wel even wennen. Bij algebra kon ik mijn toets gelukkig afmaken, want ik had nog maar 1 vraag te gaan. De andere lessen waren zoals normaal, bij geschiedenis doen we nu iets omdat hostmom de geschiedenisleraar vervangt. Tijdens een geschiedenisles hadden we ook een tornado oefening. We moesten allemaal naar de gymzaal en daar in de kleedkamers gaan zitten. Na de oefeningen konden we allemaal weer terug naar de les waar we inzaten. Na school eventjes tv gekeken, en klaarmaken om weg te gaan. Jongste hostsister had weer softbalwedstrijden dus daar zijn we wezen kijken. Hostbrother & ouders van hostmom waren ook komen kijken. Toen we thuis kwamen gingen hostbrother en oudste hostsister nog jagen met ‘’opa’’. Rond half 10 naar m’n bed gegaan want ik was kapot.

Woensdag was het geen schooldag. Er was een State Fair in Fort Smith, daar ging iedereen heen. Ik behoorde tot een groep van 7 die niet meegingen. Wij moesten wel op school komen en in een klaslokaal zitten met een leraar. Maar rond 10 uur was ik alweer thuis omdat hostmom ons (oudste hostsister &ik ) had afgemeld. Deze middag had ik weer met papa&mama geskyped, en ook met Samantha =) Ook had ik eindelijk mijn basketbalschoenen besteld, ik moet dus bij de jongens schoenen kijken omdat de mannen niet lager gaan dan een 8 (wat denk ik 41 is ofzo). En ook kijk ik niet bij de meisjes schoenen aangezien die zowat geen basketbalschoenen hebben en als ze hebben dan zijn het geen leuke... Maar ik heb mooie schoenen besteld, zijn zwart met rood en een beetje wit. Foto’s zullen snel volgen.

Donderdag was het weer een normale schooldag, bij athletics hadden we weer een basketbaltraining. Dat was wel zwaar en ik gleed steeds weg met mijn hardloopschoenen. Met algebra hadden we onze toets terug gehad, en ik heb een 85 gescoord, wat omgerekend gewoon een 8,5 is denk ik…. Ook bij Engels hadden we een aantal toetsen terug gekregen, en daarmee had ik allemaal 100, wat dus een 10 is. Een jongen was verbaasd dat ik allemaal 100’s had terwijl ik niet eens Amerikaans ben.. Tijdens 5e uur gingen we naar het honkbalveld omdat de jongens moesten spelen. Omdat ze 1 gewonnen en 1 verloren hadden moeten ze de volgende dag weer spelen.

Vrijdag ging het opstaan weer moeilijk. Maar ik had geen tijd om tijdens de eerste les rustig aan te doen want we hadden weer basketbaltraining. Bij yearbook hebben we eindelijk ergens aan gewerkt: schoolnewspaper. Samen met 2 andere meisjes moeten wij de newspaper voor oktober maken. Bij de andere lessen hebben we niks gedaan omdat het VRIJDAG was. Na school weer naar het honkbalveld, ze hadden weer 2 wedstrijden, allebei gewonnen. Dit betekende dat ze een beslissende wedstrijd de volgende dag moeten spelen.

Zaterdag was het uitslapen tot half 10, en daarna weer naar het honkbalveld. De wedstrijd was spannend maar helaas tijdens de 4e inning (van de 7) werd de wedstrijd afgelast. Het regende keihard en daardoor was het veld moeilijk bespeelbaar geworden. We waren rond 2 uur ‘s middags dus weer thuis. Daarom besloot hostmom om naar Fort Smith te gaan om te shoppen. Ikzelf kon niks leuks vinden, maar mijn hostsisters waren wel geslaagd. Hostdad was ook in Fort Smith dus die kwam langs en ging naar huis met oudste hostsister & haar vriendje. Ik bleef bij hostmom en jongste hostsister, zij moest namelijk nog schoenen hebben. Op de terugweg ook nog even bij Walmart gestopt, toevallig kwamen we daar de ouders van hostmom tegen. Waren pas weer rond 10 uur thuis en ging pas slapen rond half12.

Zondag was het weer vroeg opstaan, dit keer nam ik dat wel heel letterlijk om al om 8 uur wakker te worden. Kon eigenlijk tot half 10 blijven liggen. Aangezien niemand nog wakker was, heb ik maar de was gedaan en nieuwe kleren besteld. Rond half 11 gingen we naar de kerk en dat was 12 uur afgelopen. Toen we weer thuis waren heb ik even geskyped met papa&mama. Blijkbaar waren ze op mij aan het wachten want toen ik klaar was vroegen ze of ik nog meeging naar huis van hostmom haar ouders. Daar hebben we gegeten met z’n allen, een zus van hostmom was er ook met haar kinderen & man. Oudste hostsister en haar vriendje gingen eerder weg omdat ze gingen quad rijden. ‘’Opa’’ zou ze even naar huis brengen in de kubota. En toen zei ‘’oma’’ laat Tessa anders rijden. Dus heb ik ze even naar huis gebracht. Op de terugweg gingen we nog een extra rondje zodat ik meer kon rijden. De conclusie van ‘’opa’’: je hebt vast al vaker gereden, ik weet het zeker. Dat was wel even leuk, nu mag ik vaker rijden met de kubota (zal vragen of ze foto’s willen maken als ik aan het rijden ben). Einde van de middag gingen we weer terug naar huis, en was het weer op de bank hangen.

Vanavond wordt het weer vroeg naar bed aangezien school morgen begint. We zullen vast wel weer met basketbaltraining beginnen bij athletics dus wil wel uitgeslapen zijn. Morgen komen ook eindelijk mijn basketbalschoenen binnen dus zal ik niet meer overal heen glijden met mijn hardloopschoenen. Morgen ga ik eindelijk beginnen met foto’s maken van de school en dergelijke.


Tessa

  • 30 September 2013 - 08:28

    Josee:

    Autorijden!!toe maar stoer joh!!
    Mooie cijfers!! Trots op je!!

    Veel knuffels en kusjes uit borculo!!

  • 30 September 2013 - 11:23

    Marlies:

    leuk verslag, maar wat een slechte school, meer vrijheid en blijheid dan iets leren
    ik weet wel wie er volgend jaar een weekje cursus autorijden volgt en dan dirrect slaagt
    groetjes van ons alles mx

  • 30 September 2013 - 14:54

    Oma:

    Logisch dat je 's avonds kapot bent en vroeg naar bed gaat met al dat sporten. Van het leren op school zal je zo moe niet worden. Trouwens, leer je daar nog wel iets?
    Liefs oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 12615

Voorgaande reizen:

28 Januari 2017 - 26 Juli 2017

Stage

28 Augustus 2013 - 26 Mei 2014

High school

Landen bezocht: