En zo zijn we alweer 6 weken verder.. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tessa Heusden - WaarBenJij.nu En zo zijn we alweer 6 weken verder.. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tessa Heusden - WaarBenJij.nu

En zo zijn we alweer 6 weken verder..

Door: Tessa van Heusden

Blijf op de hoogte en volg Tessa

26 April 2017 | Verenigde Staten, New York

Hi allemaal,

Allereerst sorry dat het zo lang heeft geduurd voor ik mijn volgende verslag eindelijk heb geschreven.. De afgelopen weken hebben me lekker bezig gehouden, oftewel ''Time flies when your having fun''!

Op stage gaat het heel goed, het voelt alsof ik gewoon een werknemer ben en geen stagiaire haha. Ik help nog steeds vooral de sales afdeling, maar zo af en toe ook de andere afdelingen. De werkzaamheden bestaan vooral uit offertes maken, alle dozen uitpakken en de onderdelen bij de juiste ''job'' plaatsen, e-mails versturen, klantgegevens in het systeem zetten, onderdelen bestellen/ophalen/retourneren, onderdelen naar monteurs brengen en soms naar klanten. Zo heb ik voor de baas ook formulieren mogen maken en hier was hij heel blij mee (ook al was het eigenlijk het voorbeeld dat hij had aanpassen met wat hij had opgeschreven haha). Ik kan natuurlijk wel per dag gaan opnoemen wat ik gedaan heb, maar dit is eigenlijk altijd wel hetzelfde. Eigenlijk een win-win situatie, ik hoef niet alles te typen en jullie hoeven niet een heel lang stuk te lezen wat hetzelfde is.

Ik heb ook al mijn tussentijdse evaluatie gehad, moest namelijk een feedbackformulier opsturen naar mijn visum sponsor (alles wordt bijgehouden in mijn dossier hoor haha). Hieruit bleek dat ze zeeeer positief zijn over me en eigenlijk niet willen dat ik wegga. Oftewel hoe het in mijn evaluatie stond: ''If I could I would have sign her to stay with us''. Dat is natuurlijk wel heel fijn om te lezen, dat ze blij zijn met wat ik allemaal doe en dat ze het waarderen. En het geeft je weer wat om over na te denken..

Ik weet zeker dat ik iets ga vergeten met het opschrijven van wat ik allemaal in het weekend bezocht heb.. Maar goed, ik zal mijn best doen om alles zo goed mogelijk te vertellen. Samen met een vriendin (zij woont ook in Webster, nog wel..) ga ik eigenlijk bijna elke avond een stukje lopen, dit doen we vooral over 'The High Line'. Dit is een park boven de grond, ook wel een park op een oud spoor waar de metro heeft gereden.

Ik moet zeggen dat ik niet elk weekend iets ben gaan doen, soms moet ik toch echt aan schoolverslag zitten vanwege deadlines. Helaas maar dat moet ook gebeuren.. Gelukkig is dat wel de meeste keren geweest op een dag dat het niet zo heel mooi weer was, dus dat valt dan wel weer mee haha. 1 van mijn favoriete dingen blijft toch wel om een stuk te wandelen in Central Park, zeker op een zonnige dag. Blijft heel mooi! Ook heb ik samen met m'n vriendin het museum bezocht; The Metropolitan Museum. Hier hebben we heeel veel schilderijen en beelden en andere objecten gezien. En jaja, er hingen ook schilderijen van Nederlandse schilders, (excuses) maar alleen Rembrandt is mij bijgebleven.. Dit was wel heel interessant ook al ga ik niet zo vaak naar het museum. Maar dit museum kan ik nu van mijn to-do lijstje afstrepen. Samen met m'n vriendin (zij had kaartjes gekregen) zijn we ook naar het concert van Bon Jovi geweest, dit was echt geweldig! Merendeel van de liedjes kende ik wel en kon ik een beetje meezingen haha. Maar hij hoefde niet heel veel te doen of iedereen was al aan het gillen.. De sfeer was echt heel gaaf, echt heel leuk om een keer meegemaakt te hebben!

Ook zijn we (weer met m'n vriendin) naar een basketball en ijshockey wedstrijd geweest. Dit stond al heel lang op mijn lijstje en ben blij dat ik dit nu ook een keer in het echt heb meegemaakt hier! Ook hier was de sfeer weer geweldig, iedereen in het publiek is zo fanatiek tijdens de wedstrijd. Ook al zit je op de tweede ring denken ze nog dat als ze wat zeggen dat de spelers ze horen haha! Samen met m'n vriendin hebben we ook een aantal playoff wedstrijden gekeken van het ijshockey, het team uit New York speelde namelijk. Helaas was dit wel weer vanaf de bank in de tv kamer en niet in het stadion zelf, die kaartjes zijn me iets (heel veel eigenlijk) te duur.. Vorige week heb ik geluncht samen met 4 andere Nederlandse stagiaires, via de Facebook groep van onze visum sponsor zijn we met elkaar in contact gekomen (en bleek dat we dus allemaal onze stage via Stage-USA hebben geregeld). Dus hebben we samen geluncht en nog wat gedronken in een bar, was heel gezellig. Hopelijk kan ik vaker wat met hun gaan doen, is toch ook wel fijn dat je dan gewoon in het Nederlands kan kletsen!

Ik weet zeker dat ik iets vergeten ben, maar hier kom ik een andere keer op terug.. En om nog even ergens op terug te komen, we hadden inderdaad sneeuw met mijn verjaardag! Het was niet de sneeuwstorm die ze hadden verwacht ( hadden 20cm sneeuw in plaats 50cm) maar het was aardig wit. En natuurlijk was het openbaar vervoer ook ontregeld, maar mijn bus had sneeuwkettingen om zijn wielen dus ik kon gewoon naar kantoor. Maar het was ieder geval een super rustig dagje aangezien aantal niet op kantoor waren en andere bedrijven gewoon dagje vrij hadden of ook weinig mensen op kantoor hadden. De dagen erna lagen er allemaal hopen sneeuw (ook wel ijs geworden) langs de weg en dat duurde nog wel een tijdje voordat eindelijk weg was. Ik had natuurlijk niet de goede schoenen voor dit weer, dus ik heb wel een paar keer natte voeten gehad.

Mijn volgende blog komt zeker wat sneller dan deze blog, over 3 weekjes :)

Tot snel,
Tessa

  • 26 April 2017 - 09:19

    Riet Voogd:

    Geweldig leuk verslag. Geniet maar lekker van alles. Ook groetjes van de winkel, ze missen je nog steeds.
    liefs, oma.

  • 26 April 2017 - 10:21

    Job Voogd:

    Hoi Tessa,
    je kan van mij aannemen, dat ik het erg vind dat jij al die sporten kan bekijken. Dat is wat ik hier mis. ook op tv. Vroeger hadden wij ESPN bij UPC maar sinds het ziggo is het niet meer, alleen tegen betaling, maar dat is te veel money. Op de boot gaat het goed, de motoren hebben weer gedraaid en langszaam komt er weer leven in.
    Gaan komende zomer naar Sail Den Helder,dat is gelijk aan de Marinedagen, een weekend naar Hellevoetsluis (was de oude havenplaats van de mijnenvegers. Toen er nog geen zee afsluitingen waren), twee weken Numansdorp (Fort Buitensluis) en tot besluit Rotterdamse Havendagen.
    Tot over een paar maanden, groetjes van Opa Job.

  • 26 April 2017 - 17:32

    Tiny:

    Leuk om alles weer eens achter elkaar door te kunnen lezen, maar ik ben blij dat ik het allemaal al wist omdat we geregeld WhatsApp doen. Maar het blijft heerlijk van je te horen en dat je het zo naar zin hebt zijn we allemaal heel blij om. LIefs oma

  • 26 April 2017 - 21:36

    Marlies:

    Hi Tessa,

    Leuk om weer een verslag van je te lezen. Je maakt een boel mee hoor, sprankelend leven. Ennnnnne, leuke banen genoeg in Nederland hoor :-)
    Nadenken hoeft niet.
    Heel veel plezier nog.
    Mxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 12592

Voorgaande reizen:

28 Januari 2017 - 26 Juli 2017

Stage

28 Augustus 2013 - 26 Mei 2014

High school

Landen bezocht: