De eerste twee weken overleefd.. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tessa Heusden - WaarBenJij.nu De eerste twee weken overleefd.. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tessa Heusden - WaarBenJij.nu

De eerste twee weken overleefd..

Door: Tessa van Heusden

Blijf op de hoogte en volg Tessa

12 Februari 2017 | Verenigde Staten, New York

Hoi iedereen,

Ik zit nu precies twee weken in New York. 28 januari was het zo ver, in de ochtend vloog ik rechtstreeks naar Newark, New York. Vanaf het vliegveld ging ik naar mijn huisvesting toe, na een busreis en een aardig stuk lopen wist ik het gelukkig te vinden. Diezelfde avond heb ik mijn koffers uitgepakt en een beetje op m'n kamer gehangen. Op zondag ben ik buiten een beetje gaan lopen, zodat ik wist waar het bedrijf zat. Daardoor zag ik dus ook gelijk welke winkels er allemaal om de hoek zaten.

Maandag 30-1 begon ik gelijk met stage, ik had niet langer de tijd om overal aan te wennen. De eerste paar dagen was het vooral de stagiaires handleiding (vorige stagiaire had alle belangrijke dingen van bepaalde taken erin gezet want die moet ik gaan doen tijdens deze stage) en de websites doornemen. Allemaal om te begrijpen wat het bedrijf precies doet en dat het went. Aan het einde van de week kreeg ik van de sales-mensen uitleg over bepaalde taken en mocht ik ook steeds meekijken wat hun deden. En ook al zelfstandig nieuwe klanten in het systeem zetten, wat nu al een makkie is. Ik mocht ook mee naar een meeting met een klant, zodat ik kon zien hoe de sales mensen te werk gaan en ervoor zorgen dat de klant het juiste product (cameras, intercom etc.) krijgen. Ik ga namelijk de sales-mensen helpen/ondersteunen en een paar taken uit hun handen nemen.

In het weekend heb ik op beide dagen een stuk gelopen in de stad. Zo heb ik een aantal bekende plekken/gebouwen gezien, zoals Empire State Building, Rockefeller Center, Columbus Circle, Trump Tower, Central Park en Times Square. Maar was het ook lekker op mijn kamer hangen en tv kijken. Op zondagavond lieten ze de Super Bowl zien in de tv kamer met snacks en drinken erbij. Dat was heel leuk en spannende wedstrijd!

De tweede week van stage mocht ik steeds meer dingen doen. De eerste paar dagen waren nog wel rustig en niet heel veel dingen te doen. Ik mocht ook een cheque ergens ophalen, en onderdelen brengen naar een installateur. Dus op deze manier zie ik ook andere delen van deze grote stad. Naarmate naar het einde van de week werd het drukker met werkzaamheden. Op donderdag sneeuwde het hier erg hard en lag er best veel sneeuw. Ik ben toen naar de social security geweest maar toen ik daar aankwam bleken ze dicht te zijn (denk vanwege het weer). Dus ben ik teruggegaan naar kantoor en heb ik verder de hele dag met 1 van de sales-mensen meegekeken en geholpen. Ook weer nieuwe dingen gedaan en geleerd. Op vrijdagochtend eerst naar de wekelijkse meeting geweest op kantoor en daarna weer naar social security. Ik moet namelijk een nummer aanvragen (eigenlijk beetje zelfde als BSN-nummer) zodat ik op de loonlijst kan komen van het bedrijf (aangezien het een betaalde stage is en ik bevoegd ben om te werken). Tweede stop was de bank om een rekening te open, dit lukte niet omdat ik niet alle papieren had. Dat is nu geregeld dus kan volgende week weer terug. Na deze uitstapjes tijdens de ochtend, smiddags gewoon op kantoor weer samengewerkt met 1 van de sales-mensen.

En dan zijn we aangekomen bij dit weekend. Vandaag was het lekker uitslapen, aangezien ik de hele week best vroeg naar bed ga (lig om 9 uur al in bed en ik moet om 7 uur opstaan). Ben ook even de deur uit geweest om de benodigde dingen te halen, zoals wasmiddel (aangezien ik na 2 weken nodig moest gaan wassen). Dus smiddags de was aangezet (en natuurlijk deed er 1tje het niet waardoor ik moest gaan bellen om mijn geld terug te krijgen). En dan blijkt mijn naam toch wel heel moeilijk te zijn, heb het bijna 10x moeten herhalen. Maar nu afwachten op de email (hopelijk heeft ze dat goed opgeschreven) zodat ik mijn geld terugkrijg wat ik in de wasmachine moest stoppen om hem aan te krijgen. Maar de was is goed gegaan in een andere wasmachine en niks is gekrompen in de droger (gelukkig anders moet ik morgen nog snel kleren kopen haha).

Dan morgen, zondag alweer, weekend is bijna weer voorbij. Morgen lekker uitslapen, maar ook aan mijn schoolwerk. Aanstaande donderdag/vrijdag moet er al wat ingeleverd worden van het vak dat we krijgen naast stage, en hier krijg je ook een cijfer voor. Dus dat ga ik morgen vast doen, want doordeweeks heb ik niet heel veel tijd... En savonds laten ze de Grammys zien op tv, met snacks en drinken. Hier ga ik samen met een meisje heen (jaja ik heb een 'vriendin' hier, heb afgelopen maandag gewoon gevraagd of ik bij haar aan tafel mocht zitten tijdens het eten en daar hadden we een heel leuk gesprek. Met super bowl zat ze namelijk naast me en ik dacht ik waag het erop. Dus nu zitten we vaker bij elkaar met eten en hebben we leuke gesprekken, en toevallig is haar kamer een paar deuren verderop!).

En daarna begint de nieuwe week alweer. Ik ga proberen om 2/3 per maand een blogje te schrijven, zodat jullie een beetje weten hoe het hier gaat en wat ik allemaal doe.


Tessa

  • 12 Februari 2017 - 08:50

    Josee:

    Leuk om te lezen Tessa!

    Groetjes Lara Anne Melle Jasmijn josee

  • 12 Februari 2017 - 10:26

    Els:

    Leuk om te lezen en fijn voor je dat je al een vriendin hebt.
    Heel veel plezier daar.
    Groetjes Els

  • 12 Februari 2017 - 11:00

    Marlies:

    hoi tessa,
    Fijn dat alles goed gaat. leuk dat je weer een blog schrijft.
    hier nu ook veel sneeuw, lekker buiten sleeen en spelen.
    liefs marlies

  • 12 Februari 2017 - 11:58

    Sya:

    Leuk Tesla om op afstand mee te leven..

  • 12 Februari 2017 - 17:01

    Tiny Van Heusden:

    Fijn dat je je er al een beetje thuis gaat voelen. HOeveel geld kreeg je terug van die wasmachine, 6 kwartjes voor al die moeite? Maar goed gedaan, hoor. En ik ben heel blij dat je wat aanspraak hebt in het huis, ben je niet zo alleen. Liefs oma

  • 13 Februari 2017 - 10:06

    Riet Voogd:

    Gezellig weer een blogje van je te lezen, wel heel ander werk dan fat quarters snijden en vouwen.
    groetjes, oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 12578

Voorgaande reizen:

28 Januari 2017 - 26 Juli 2017

Stage

28 Augustus 2013 - 26 Mei 2014

High school

Landen bezocht: