Fall Break.. - Reisverslag uit Wister, Verenigde Staten van Tessa Heusden - WaarBenJij.nu Fall Break.. - Reisverslag uit Wister, Verenigde Staten van Tessa Heusden - WaarBenJij.nu

Fall Break..

Door: Tessa van Heusden

Blijf op de hoogte en volg Tessa

20 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Wister

Hallo allemaal,

Deze week was het Fall Break! Helaas niet zoals in Nederland 1 of 2 weken herfstvakantie.. Wij hadden maar 2 vrije dagen dus het werd een lang weekend. Maar ik zal beginnen bij maandag.

Ik had niet echt goed geslapen, dus toen ik om 5 uur weer in slaap viel kon ik rond half 7 niet echt wakker worden. Maar gelukkig komt m’n hostmom altijd even kijken of ik wakker ben… We begonnen zoals elke dag weer met basketbaltraining bij athletics. Ook dit keer hadden we in de oude gym omdat ze nog bezig waren met de vloer in de nieuwe gym. Met yearbook deden we niks. Einde van de maand moeten we weer de ‘’newspaper’’ voor November maken en we moeten wachten totdat ze foto’s uploaden die we in het yearbook kunnen plaatsen. Bij algebra gingen we ons huiswerk nakijken en een oefentoets maken. De volgende dag zouden we namelijk een toets hebben. Bij Engels doen we ook vrijwel altijd hetzelfde; verhaal lezen en daar vragen over beantwoorden. Met US history gingen we weer onze notes schrijven zodat we alvast konden leren voor de toets. Bij FACS deed ik niet zoveel, we moesten naar de kamer van ‘’oma’’ (zij is de senior sponsor). We kregen allemaal blaadjes zodat we mensen konden gaan vragen of ze iets wouden kopen. We verkopen Hoodies/t-shirts/sweatpants. En met het laatste uur ging ik eerst even naar algebra leraar om dingen te herhalen die op de toets zouden komen, en was op ruim voor de bel zou gaan klaar dus maar terug naar m’n klas. Ik geef tegenwoordig een meisje Nederlandse les. Soms heeft ze woorden die ze wil weten en dan vertaal ik het. Sommige dingen spreekt ze ook nog goed uit, dat verbaasde me wel.. Toen we thuis waren heb ik niet zoveel gedaan. Iedergeval gezorgd dat mijn spiekbriefje voor algebra klaar was.. JAAA we mogen namelijk een spiekbriefje erbij houden…. Verder tv gekeken en niet te laat naar bed.

Dinsdagochtend had ik zo’n leuke droom maar net op het moment dat het het leukst was, ging mijn wekker en kwam hostmom kijken of ik wakker was.. BALENN!! Met athletics waren we weer in de oude gym voor basketbaltraining, we mochten nog niet de nieuwe vloer op.. Met yearbook was onze lerares er niet, niet dat dat wat uitmaakte aangezien we naar een andere klas moesten waar een mevrouw ons opwachtte. Zij was van een college in de buurt en ging daarover vertellen. Niet dat ik echt oplette, want ik was mijn spiekbriefje aan het doorlezen voor de algebra toets. Dat had ik namelijk het uur daarna. Voor mijn gevoel ging het niet zo goed. Kwam iets later bij Engels binnen aangezien ik mijn toets mocht afmaken. Daar waren ze bezig met een verhaal schrijven over 1 van de verhalen die we gelezen hadden. Gelukkig was het de laatste dag met notes schrijven met US history, sommige kinderen willen het te lang uitstellen voordat ze een toets maken. Met FACS moest ik werk inhalen van de dag ervoor aangezien ik er de hele les niet was. Bij World History ging ik weer woorden vertalen voor een meisje. Ze wil, als ik weer terug ga, een penvriend worden. Na school op de bank gehangen en ondertussen mijn US history notes doorgelezen. Na 1 keer was ik het wel zat dus ging ik maar tv kijken.(ik weet het, ik moet eigenlijk hard leren voor elke toets maar daar heb ik gewoon geen zin in haha) En heb ik mijn LANGE VINGERS gegeten!! OH WAT HEB IK DIE GEMIST ZEG!! Moet echt kijken of ze die hier ook hebben… Ik ging rond 9 uur al naar mijn bed toe, dat verbaasd ze soms nog wel is haha.

Doordat ik woensdagochtend niet echt kon opstaan moest ik me haasten met klaarmaken. OH WAT BEN IK BLIJ DAT HOSTMOM ALTIJD EVEN KOMT KIJKEN aangezien ik nog wel is door m’n wekker heen slaap. Of ik zet mijn wekker uit en val dan weer in slaap… Ook nu konden we nog niet de nieuwe gym in, dus weer basketbaltraining in de oude gym met athletics. Ook kregen we nu onze shirt, en ik heb rugnummer 14!! Ook met softbal had ik nummer 14, geen idee waarom eigenlijk haha. Met yearbook zaten we weer gewoon in de bibliotheek niks te doen, lerares had een gesprek met een advocaat.. Tenminste dat zeiden m’n klasgenoten, geen idee of het echt zo was. Bij algebra deden we maar een paar dingetjes, zodat de leraar onze toetsen kon nakijken. En daar had ik een 88 gescoord!! WHOEEOEE toch nog een goed cijfer gehaald! Bij Engels zaten de meeste maar gewoon wat te doen, zoals muziek luisteren. Het academic team was namelijk aan het oefenen en aangezien Engelse leraar de ‘’coach’’ is. Ze doen het soms in dit uur omdat er niet veel kinderen zijn in de les. Zitten met maximaal 11 in de klas (dat zijn alle seniors). EINDELIJK was het zover, de toets bij US history. Nadat sommige nog een paar dingen probeerden uit te halen, zoals nog even leren, spiekbriefje maken etc etc. Helaas voor hen moest alles van tafel behalve een pen, en leraar vertelde dat ze beter maar niet konden spieken want er waren al een paar voor hen gepakt. Die kregen dus een mooie 0 voor hun toets. Met FACS deden we weer alleen bellwork. Elke keer schrijft ze wat anders op het bord en dan hebben we daar een paar minuten voor of een hele les. Met World history zaten we niks te doen in het algebra lokaal. Hostmom (nog steeds de vervangster voor de geschiedenisleraar) moest eerder weg voor haar andere werk. Toen we thuis waren heb ik mijn gewaste kleren netjes opgevouwen en in mijn kast gelegd. ( JAAAAAAAAA, ik kan mijn kleren netjes opvouwen !) Ook maar even de vaatwasser uitgeruimd, ingeruimd en aangezet. (Ja mam, als ik weer thuis ben kan ik zoveel meer hoor haha) Nu was het een latertje geworden in de avond, volgende dag hoefde we namelijk niet naar school.

Donderdagochtend vroeg opgestaan om met mama en Charlie te skypen. Was wel even leuk om haar weer even te zien, ze herkende me gelukkig nog hahaaha. Om 11 uur moesten oudste sister en ik klaar zijn want we hadden basketbaltraining om half 12. ( en dat op mijn vrije dag!!!) Er waren maar 5 meisjes, dus we hebben alleen maar geschoten en naar de jongens gekeken. Zij hadden namelijk trainen na ons. Eenmaal thuisrond 3 uur een broodje gemaakt en op de bank gehangen. EN weer mijn was gedaan… (oh mama je kan trots zijn hoor!) Na het eten was het weer op de bank hangen en tv kijken met zijn allen. Ook al was ik de volgende dag ook vrij, toch maar naar bed gegaan om 10 uur.

Vrijdagochtend rond half 9 opgestaan, en bleek dat ik HOMEALONE was. Hahaha, ze hadden me de keus gegeven om alleen thuis te blijven in de ochtend of met oma & jongste sister mee te gaan naar de kapper OM 8UURR!! Hostmom en hostdad moesten werken en oudste sister gingen jagen met opa. Dus had ik maar gekozen om thuis te blijven. Had de tijd om weer met mama te skypen en ook met Josee&kids. Heerlijk broodje ham gemaakt voor lunch en toen toch maar oma een sms’je gestuurd of ze me wilde ophalen aangezien ik me toch wel verveelde. Het was te stil en er was niks leuks op tv. Opa en sisters & neefje kwamen me ophalen en toen hebben we nog een stukje door het bos gereden voor we naar opa & oma’s huis gingen. Terwijl hostmom met sisters naar de kapper ging rond een uur of 3, ben ik maar bij opa & oma gebleven. Ook het neefje was nog gebleven. Als lunch een pizza gegeten en ben mee geweest met opa & vader van neefje om de koeien te voeren. GELUKKIG bleef ik in de auto zitten want anders was ik waarschijnlijk mijn schoenen verloren in de modder…. Toen we weer terug waren bij opa & oma’s huis heb ik tv gekeken terwijl opa met het andere neefje ging jagen. Oma was bezig met het behang er af te halen in de logeerkamer. Einde van de middag kwamen hostmom & sisters me ophalen en hebben we thuis zelfgemaakte pizza gegeten. (JAJA 2 pizza’s op een dag…) En aangezien ik toch best wel moe was van …., uhh ja denk het niks doen de hele dag toch maar om half 10 naar bed gegaan.

Gister was het vroeg opstaan, om 9 uur gingen hostmom en ik namelijk oma ophalen. Met zijn drieën gingen we naar een andere stad, om het even makkelijk te vertalen: daar was een grote markt met allemaal kraampjes waar ze verschillende dingen verkochten. Het was best koud en na een paar minuten kon ik mijn tenen niet meer voelen. Naar mate we meer aan het lopen waren kwam het gevoel in mijn tenen GELUKKIG weer terug. Dat heb je natuurlijk als je daar als zowat de enige met gympen rondloopt en de rest op laarzen. Op de terugweg bij de McDonald’s gegeten, helemaal niet verkeerd hahaha. Toen we thuis waren snel de computer aangezet om even te skypen met iedereen op Oma’s verjaardag. Was zeker even leuk om ze te zien. Verder even een broodje gegeten en tv gekeken. We gingen pas laat eten aangezien hostdad en oudste sister nog aan het jagen waren. En weer rond 10 uur weer naar bed gegaan. Merk wel dat dat nu een vaste tijd gaat worden elke keer.

Vandaag weer vroeg opgestaan om nog even te skypen met mama voordat we weer naar de kerk gingen. Rond half 11 gingen we naar de kerk, en duurde ongeveer een uurtje. Nadat het afgelopen was gingen we niet bij opa & oma thuis eten, maar met zijn allen bij de kerk. Iedereen had namelijk wat meegebracht, zoals hele lekkere kip en er waren heel veel toetjes. Als toetje had ik de koekjes van hostmom gegeten aangezien ik PEANUT BOTER COOKIES nu zo lekker vind…. Eenmaal thuis op de bank tv gekeken, er was namelijk vrouwenvoetbal op tv. Iedereen was iets aan het doen dus ik ging dat kijken. USA speelde tegen Australië en ze wonnen uiteindelijk met 4-0.. Kon wel wat meer zijn maar goed, ze wonnen de wedstrijd. Opa & oma kwamen rond 3 uur mij en jongste sister ophalen. We gingen mee naar de rodeo/team roping van neefje. Het was wel leuk om te zien, en grappig hoe ze dan allemaal gekleed zijn. Alleen sommige mensen moeten echt geen cowboyhoed dragen…. Op de terugweg hadden we het over van alles, ook over een college. Toen we daar langsreden, reed opa de parkeerplaats op van de college. Dat werd mijn eerste kennismaking met de college haha. Rond 6 uur waren we weer terug en heb ik opa & oma foto’s laten zien van onder andere mijn familie. Dat vonden ze heel leuk om te zien. Toen ze weer weggingen, heb ik knoopjes op mijn pyjamabroek genaaid aangezien ze er al een maand afwaren. (jaaa mam, ik heb ze er ZELF opgezet – zonder hulp!!!) Verder was het weer tv kijken en toch ook nog maar een broodje gemaakt, want ik had honger. En ben van plan om tussen 9 en 10 naar bed te gaan want morgen heb ik gewoon weer school!!

Volgens mij heb ik dit niet eerder in mijn blog gezet maar ik heb nu mijn eigen ‘’locker’’. Ja ja, ik heb er 1. En het is gelukkig 1tje bovenin dus ik hoef niet op mijn knieën te zitten om hem open te maken. Alleen dat open maken is toch nog wel een probleem heb ik gemerkt… Aangezien ik mijn tijd moet besteden aan het opzoeken van mijn combinatie heb ik hem nog niet echt vaak gebruikt (en je hebt maar 5 minuten tussen elke les dus dat wordt soms nog wel is moeilijk). En als ik de combinatie heb, gaat hij nooit open. Tot nu toe is het maar iets van 5 keer gelukt. Dit ligt dan aan of verkeerde nummers gedaan of de verkeerde kant op gedraaid. Ik denk gewoon dat mijn locker mij niet mag….. Gelukkig als ik echt iets nodig heb, is er een vriendin die mijn kluisje openmaakt. 1 keer sloeg ik uit frustratie (denk ik) tegen m’n locker en toen lachte hostmom me uit. Daarna hielp ze me gelukkig wel en kon ik mijn boek pakken.
Ik moet gewoon wat meer oefenen met mijn locker en dan gaat het vanzelf wel beter.. (dat hoop ik tenminste..) Morgen ga ik navraag doen over het autorijden, maar oma zei dat het geen probleem moet zijn. Dus we zullen zien wat het gaat worden..

Tessa

  • 26 Oktober 2013 - 12:02

    Josee:

    Wat heerlijk om je verhalen te lezen schat!!!
    Wel fijn voor je moeder dat he straks alles zelf kan hihihi;-)))

    Liefs uit borculo!!!

  • 26 Oktober 2013 - 15:15

    Merel:

    Hi Tessa,
    Leuk hoor om al je avonturen te mogen meelezen! Geniet er maar van. Zeker gaan oefenen met autorijden, dat geeft je hier altijd een voorsprong! (en met de kosten van die lessen is dat altijd meegenomen!).

    Zo jammer dat we hier geen PB-cookies hebben hè, maar gelukkig heb ik een supersimpel recept voor je dus DAT is geen reden om niet meer terug te komen, LOL.

    Groetjes,

    Merel

  • 27 Oktober 2013 - 16:53

    Oma:

    Hai Tessa, ik wil eigenlijk ook een cowboyhoed aanschaffen, maar als ik dat van jou zo lees..............!!!!!!!
    Liefs oma en ik mail je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 12614

Voorgaande reizen:

28 Januari 2017 - 26 Juli 2017

Stage

28 Augustus 2013 - 26 Mei 2014

High school

Landen bezocht: