Uhm de afgelopen maand - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tessa Heusden - WaarBenJij.nu Uhm de afgelopen maand - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tessa Heusden - WaarBenJij.nu

Uhm de afgelopen maand

Door: Tessa van Heusden

Blijf op de hoogte en volg Tessa

13 Maart 2017 | Verenigde Staten, New York

Hi allemaal,

De tijd vliegt voorbij, op het moment van schrijven zit ik hier alweer 6 weken! Langzaamaan raak ik steeds meer gewend aan het eten, het verkeer, de drukte op straat en aan mijn stage. Ik zal beginnen waar ik de vorige keer geëindigd was.

In de derde week van stage mocht ik steeds meer doen qua werkzaamheden. Ik werk veel samen met de twee mannen op de sales afdeling, ik val eigenlijk onder hun. Zij leggen ook steeds meer dingen uit en laten ook vaak zien wat de werkzaamheden zijn die hun elke dag doen. Ik zit dan veel bij ze om te kijken en vooral alles in me op te nemen, mocht ik het een keer zelfstandig moeten uitvoeren. Af en toe moet ik ook naar een leverancier om onderdelen op te halen/terug te brengen, en soms moet ik ook een onderdeel naar een monteur brengen. Vind ik niet heel erg want dan zie ik, tijdens werktijd, andere delen van de stad waar ik misschien nooit zou komen. Deze week was er ook een vergadering met een vertegenwoordiger van een bepaald product en daar mocht ik ook bij zitten. Deze meneer legde eigenlijk uit wat zijn product inhield en hij had het ook meegenomen om te laten zien. Dit was zeer interessant om bij te zitten, aangezien ik bijna elke dag wel onderdelen zie maar nog niet echt begreep hoe het nou precies gebruikt wordt.

In de vierde, vijfde en zesde week van stage werk heb ik eigenlijk full-time meegewerkt met de sales afdeling. Elke dag zit ik met 1 meneer van de salesafdeling samen te werken, dan maken we samen offertes voor klanten, bestellen we onderdelen voor een ''job'', sturen we emails naar klanten. Af en toe ga ik ook mee naar een meeting met een klant, zodat ik niet steeds alleen maar de offertes maak maar ook in het echt blijf zien hoe het in zijn werking gaat en hoe zo'n gesprek/rondleiding met/van zo'n klant gaat. Ook mag ik nu af en toe zelfstandig offertes maken (was eerst nog wel beetje onzeker maar hun kunnen het gelukkig nog eerst controleren voor ze het opslaan en naar klanten sturen...). Ook geven ze me sommige verantwoordelijkheden, zoals de pakketten uitpakken en de onderdelen aan de goede ''job'' toewijzen, en bijvoorbeeld een camera bestellen voor een klant en als deze binnen is opsturen via UPS (en dan tracking nummer emailen naar de klant). Minstens 1 keer per week moet ik ook onderdelen ophalen bij een leverancier, onderdeel wegbrengen naar een monteur, pakketje wegbrengen naar een klant of bij een klant iets ophalen. Dit vindt ik wel leuk om te doen want zo kom ik veel meer van de stad te zien. En ofcourse, de dag gaat dan sneller voorbij haha. De werkzaamheden zijn eigenlijk elke week wel hetzelfde, maar toch elke keer net weer iets anders. En ook al zijn het drukke en vermoeiende dagen op werk, ik heb gelukkig wel tijd om ook soms wat aan school te doen. Daar zijn ze wel heel makkelijk in en heel behulpzaam als ik wat nodig heb. Des te meer tijd heb ik in de weekenden om andere dingen te doen!!

In de weekenden probeer ik zo veel mogelijk dingen in de stad te zien. Terwijl ik 3 weken terug aan het rondlopen was kwam ik de winkel Flying Tiger tegen, en ik kon het natuurlijk niet laten om niet naar binnen te gaan. En zoals verwacht, want dat gebeurt eigenlijke elke keer als ik in die winkel ben maar dan in NL, koop ik dingetjes die ik eigenlijk niet nodig heb maar toch wel heeeeel leuk vindt. Zo heb ik twee weken terug ook over de Brooklyn Bridge gelopen en het 9/11 Memorial bezocht. Dit was zeer indrukwekkend om te zien. Vorig weekend heb ik alleen een beetje rondgelopen op 34th street en paar winkels ingeweest, verder moest ik echt nodig wat doen aan school want ik moest een deadline halen... Dit weekend heb ik best veel gelopen, gister ben ik naar downtown Manhattan geweest. Naar het zuidelijkste puntje eigenlijk, South Ferry. Daar heb je ook een park en daar staan ook een aantal dingen met een Nederlandse invloed / uit de geschiedenis (de Amerikaanse oorlog met Korea). En daar was ook het kunstwerk te zien wat eigenlijk bij WTC stond voor de aanslagen, maar als herinnering daar geplaatst was (en niet hersteld, maar met schade van de aanslag). Dat was wel interessant om te zien, zo ben ik doorgelopen naar de Bull of Wall Street. Nou je wilt niet weten hoeveel mensen daar stonden op een heel klein stukje met een enorme stier. Ik wilde natuurlijk een foto nemen, maar dat was eerst wachten totdat iedereen klaar was met foto's nemen. Nou dat werd hem niet want er kwamen steeds meer mensen, dus heb ik maar foto's genomen waar nu ook wildvreemde mensen opstaan haha. Ja ik moest toch iets, en in die kou wilde ik toch echt niet de gehele dag staan wachten om een foto te nemen. Vandaag heb ik door Central Park gelopen en dat was heel mooi. Ik waande mij in de film van Home Alone haha, helemaal toen ik bij de ''Bethesda Fountain'' was. Er zijn zoveel mooie plekjes in Central Park, ik heb hier bijna 2 uur lang rondgelopen. Zo heb ik door ''Strawberry Fields'' gelopen en het mozaïek gezien van John Lennons bekende lied ''Imagine''. Central Park is prachtig, ik ga snel nog een keer terug om een stuk te wandelen. Misschien dan op zoek naar de watervallen en andere mooie plekjes die ik nog niet ontdekt heb..

Nou dat was het alweer voor de afgelopen maand eigenlijk. Ben ik vergeten te schrijven maar wij hebben hier de tweede week van Februari best veel sneeuw gehad!! Daarna eigenlijk lente weer gehad, maar afgelopen vrijdag was het weer zo veer; sneeuw! Dit was gelukkig snel weg, maar voor aankomende week voorspellen ze weer heel veel sneeuw!! Dus misschien heb ik wel een ''WITTE'' verjaardag dinsdag!!

Tot snel weer,
Tessa

  • 13 Maart 2017 - 08:46

    Marlies:

    Hoi Tessa,

    Klinkt allemaal erg leuk, vooral je weekenden. Doe je die samen met dat meisje uit het huis of ga je alleen op stap.
    Doe maar voorzichtig met de sneeuw, ik heb slechte ervaringen :-)

    Liefs mxxx

  • 13 Maart 2017 - 16:42

    Tiny Van Heusden:

    Zo te lezen ben je al helemaal ingeburgerd en heb je je plekje helemaal gevonden.Fijn hoor.
    Central Park is inderdaad erg mooi en goed vertoeven. En een "witte" verjaardag is best wel bijzonder, was je hier gebleven konden we in de tuin zitten met 17graden.
    Liefs oma

  • 13 Maart 2017 - 17:30

    Ger Van Heusden:

    Lieve Tes,
    We hebben met veel plezier je verslag gelezen. Dit is nou wat je zegt een echt reisverslag. De vorige keer dat je in Amerika verbleef schreef je veel, maar vertelde weinig. Nu schrijf je echt veel beter. Zeker een cursus journalistiek gevolgd? Lijkt me wel wat voor jou om die kant op te gaan.
    Oma en ik zijn echter benieuwd wat jullie nu zoal verkopen, interessant voor ons?
    We kijken uit naar je volgende verslag.
    Liefs Oma en Opa.

  • 27 Maart 2017 - 16:29

    Eduard:

    Hy Tessa de overbuurman van fam vheusden stuur jou een bericht
    vind het leuk dat je weer in Amerika bent voor jou studie.
    hoop dat alles goed gaat met jou en omgeving voor zichtig met de kou
    Bij ons is het niet zo koud alleen de wind maar verder valt het mee
    vandaag 16 grade lekker zonnetje.
    zal maar te veel schrijven wens jou nog veel sterkte met jou studie
    en hoop jou weer heel gauw te zien in thuisfront.
    Tessa het gaat je goed en wees voorzichtig
    groetjes van Ed de overbuurman .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 12581

Voorgaande reizen:

28 Januari 2017 - 26 Juli 2017

Stage

28 Augustus 2013 - 26 Mei 2014

High school

Landen bezocht: